24-07-2007 09:59
kUFer lub kUSyFer, to się zobaczy
W działach: RPG | Odsłony: 4
Skończyłem coś w rodzaju wersji alfa, pora na betę.
Spisałem sobie prosty w miarę i elastyczny system fabularny, a raczej - mechanikę, którą da się właściwie zastosować do dowolnego systemu, powstała jednak, żeby pomóc moim graczom, którzy już zdążyli skostnieć w grze stricte opisowej i wzdragają się na widok kostek, a którym zachciało się powrotu do fantasy.
Jestem świadom, że mechanikę tę poskładałem z różnych podwędzonych kawałków, ale dziś już trudno być oryginalnym. W każdym razie, przyznam się bez bicia, sam już nie jestem pewien, który kawałek skąd jest, choć najsilniejszą zdecydowanie inspiracją był Over the Edge RPG. Do tego doszły nWoD (którego mechanikę znam i lubię), Burning Wheel (któego mechaniki nie znam, ale słyszałem o ciekawych rozwiązaniach fabularnych) i inne nowe systemy, mechanika rzuć-i-zatrzymaj, uproszczone potworki jak z Yrrhedesa i pewnie jeszcze wiele tytułów.
Zamieszczam to-to na blogu, może ktoś przeczyta, ba, może wykorzysta, poprawi. Największą frajdę sprawiłoby mi, gdyby system okazał się grywalny poza moją drużyną. Poprosiłem już Andre, założyciela klubu Smocze Gniazdo, żeby pomógł mi szukać recenzentów - a przecież mechanikę najłatwiej zrecenzować w trakcie gry.
A zatem zapraszam wszystkich do ich ulubionych światów fantasy i oferuję wstępną wersję (moim skromnym zdaniem) elastycznej i pojemnej mechaniki.
Ściągnij zasady
Ściągnij kartę postaci
Jeśli osadzanie czcionek znów się skrzaczyło, postaram się naprawić, ale zwykle jestem wobec tego bezsilny - mój komputer to li tylko maszyna do pisania. Skrzynie skradłem z losowej strony z netu.
Spisałem sobie prosty w miarę i elastyczny system fabularny, a raczej - mechanikę, którą da się właściwie zastosować do dowolnego systemu, powstała jednak, żeby pomóc moim graczom, którzy już zdążyli skostnieć w grze stricte opisowej i wzdragają się na widok kostek, a którym zachciało się powrotu do fantasy.
Jestem świadom, że mechanikę tę poskładałem z różnych podwędzonych kawałków, ale dziś już trudno być oryginalnym. W każdym razie, przyznam się bez bicia, sam już nie jestem pewien, który kawałek skąd jest, choć najsilniejszą zdecydowanie inspiracją był Over the Edge RPG. Do tego doszły nWoD (którego mechanikę znam i lubię), Burning Wheel (któego mechaniki nie znam, ale słyszałem o ciekawych rozwiązaniach fabularnych) i inne nowe systemy, mechanika rzuć-i-zatrzymaj, uproszczone potworki jak z Yrrhedesa i pewnie jeszcze wiele tytułów.
Zamieszczam to-to na blogu, może ktoś przeczyta, ba, może wykorzysta, poprawi. Największą frajdę sprawiłoby mi, gdyby system okazał się grywalny poza moją drużyną. Poprosiłem już Andre, założyciela klubu Smocze Gniazdo, żeby pomógł mi szukać recenzentów - a przecież mechanikę najłatwiej zrecenzować w trakcie gry.
A zatem zapraszam wszystkich do ich ulubionych światów fantasy i oferuję wstępną wersję (moim skromnym zdaniem) elastycznej i pojemnej mechaniki.
Ściągnij zasady
Ściągnij kartę postaci
Jeśli osadzanie czcionek znów się skrzaczyło, postaram się naprawić, ale zwykle jestem wobec tego bezsilny - mój komputer to li tylko maszyna do pisania. Skrzynie skradłem z losowej strony z netu.